pátek 6. května 2005

Skaut politik? Neexistuje!

Našel jsem rozhovor našeho současného premiéra, pana Paroubka z doby kdy se ucházel o místo předsedy vlády. Proběhl na Frekvenci1 v Press clubu. Čťete a plačte...


Petr ŠIMŮNEK (moderátor) a proti němu Jiří PAROUBEK (ministr pro místní rozvoj, místopředseda ČSSD, český premiér)

...tak, to říká pan budoucí premiér Jiří Paroubek. Jiří Paroubek, dnešní host Press klubu Frekvence 1, možný příští premiér České republiky. Arogantní, ambiciózní, tvrdý ke svým soupeřům, tak vás popisují ti, co vás znají, sedí to?
Já si myslím, že jsem i tvrdý ke svým spolupracovníkům, to byste měl také dodat a chci od nich výsledky.
Arogantní, ambiciózní, první dvě adjektiva.
No, podívejte, já nevím, kdybyste řekl ctižádostivý, tak bych se asi, asi toho slova nebál, když někdo pracuje v politice, tak asi není skaut a nejsou to určitě ani moji protivníci.
Proč nejste skaut v politice?
Já si myslím, že ...
Skauti mají být čestní, politici ne?
Já si myslím, že čestný, čestný se snažím být a ...
Skauti pomáhají druhým, politici ne?
Já si myslím, víte, v tom skautství, politici určitě pomáhají druhým, proč já jsem v politice? Protože si myslím, že je to služba veřejnosti, nemyslím si ...
Tak jste skaut.
No, nejsem zrovna skaut.
Jaký je rozdíl mezi skautem a politikem?
Já si myslím, že skaut všechny věci dělá, dělá úplně, řekl bych, altruisticky, politici určitě je nedělají altruisticky, já za tu svojí práci třeba beru plat, skaut ne...


Tak tohle je polituváníhodné. Je ale otázkou (a nechci p. Paroubka nikterak omlouvat), zda není prostě pP (pan Paroubek) jen "obyčejný" člověk vidící naše hnutí tak, jak je mnohdy chápáno veřejností. Pokud ano, pak se i notoricky známé dětmi vyslovované "sbírání papírků v lese", možná dočkalo nové podoby a to i přes Paroubkovo, s nejvyšší pravděpodobností záměrné, vykrucování.

Když to vezmeme z toho druhého konce: proč bychom si nemohli nechat za naše "služby" platit? Koneckonců by to možná bylo užitečnější, než to, co se předvádí nahoře...


Pro komplexnost přidávám odkaz na celý rozhovor, máte-li zájem posoudit vše v kontextu, nebo pobavit se nad zkazky pP. směle do toho...

Frekvence1, Pressklub - Jiří Paroubek.doc